Rozwijaj swój biznes
Jesteśmy przyzwyczajeni, że zamawiając usługę otrzymujemy odpowiedzi – odpowiedzi na pytania, raporty, zestawienia. Zwykle dużo większą wartość mają dobre pytania.
Jeden z klientów przyszedł do nas z pozornie prostym tematem. Zastanawiał się, w jaki sposób ustalić moment, w którym mógłby lub powinien zatrudnić nowego pracownika. Gdy zaczęliśmy współpracę nad tym tematem okazało się, że jest to najmniejsze z wyzwań, które miał. Dużo ważniejsze dotyczyły istoty jego biznesu, kierunków rozwoju, obszarów, w których zarabia, a w których już lub jeszcze nie, jak wynagradzać pracowników, jakich klientów wybierać do współpracy.
Przyjęliśmy nietypową formułę działań. Umówiliśmy się na kilka sesji, w czasie których omówiliśmy potrzebne obszary analiz, po których klient sam je przeprowadzał. W czasie następnego spotkania omawialiśmy uzyskane wyniki, płynące z nich wnioski oraz kolejne analizy lub działania do przeprowadzenia. Podejście takie pozwoliło klientowi nabrać nowego spojrzenia na firmę, bardziej analitycznego niż miał wcześniej oraz optymalnie wykorzystać posiadany budżet na usługi doradcze. Wtedy też zwrócił uwagę na to, że usługa, którą dla niego świadczymy, nie jest w swej istocie doradztwem, a coachingiem biznesowym.
Jakkolwiek przyjęta formuła, nie odpowiada w pełni definicji coachingu, to sprawdziła się doskonale nie tylko w przypadku tego klienta, ale także kilku innych. Czy sprawdzi się również w Twoim przypadku?